CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 21 April 2011

Diri saya , diri kamu , diri kita

Assalamualaikum, =)

Hurm kali ni kita borak pasala kita2,
ye la kita2..

dalam hidup kita ni, nak aje kita lakukan yang terbaik kan?
X kire la dari segi layanan ke hape ke.
Tapi selalu apa yang rancang x menjadi..
Sebab?

Ok bagi yang kata “dah tertulis mcm tu sbb Tuhan dah suruh mcm tu, korang boleh senyap sbb mgkin korang dlm golongan yg selalu terbaik !”

Teruskan dgn golongan yang lain……….
Yup ! sbb kita punya rasa.
Kita punya rasa marah, sedih, kecewa n byk lagi la.

Org selalu kata perwatakkan kita masa kita marah adlh perwatakkan sebenar.
Ye..aku x tolak “kata” tu cuma dlm hidup ni benda yang berlaku bkn kerana satu sbb aje. Org yg alim sekalipun akan aggresif sebaik shj dia punya diri tersepit dlm kesulitan.
Tak payah duk control la...
Ade je dpn2 aku bkn main control..
Tp bila blakang aku mencarut je.
Tunjuk jelah watak korang yg betul sbb korang mesti nak org fhm korang kan?

Bagi makhluk yg ade dpn aku,
Klu korang marah smpai menjerit kluar anak tekak skalipun,
Org yg tahu korang mcm mana akan boleh fikir kenapa korang jadi mcm tu.
So, aku xkan dgn cabulnya kata akhlak korang x elok.
Aku sape nak ckp psl akhlak korang sbb aku fhm bila kita terkepit kita akn out of control.

Apa aku nak kata kat sini..
X pyh la susah2 nak judge org tu mcm mana..
Sbb apa yg kita nampak x sama dgn apa yg org tu rasa =)


p/s: banyak betul cite hantu sekarang… David , A.Idham  korang dah mati idea ke?



No comments: